Pages

Friday 22 July 2011

kEmbaLi ke Zaman siLAM...

haii... setelah lama aku tak update blog ni, akhirnya, terdetik di hati ku utk mneguodate something yang mungkin interesting la.. tp kalo org tgk xintersting tu, LANTAK KORANG LA.. hehhe. jangan marah...

post ini adalah bertujuan utk aku mengingati kembali zaman2 aku sewaktu disekolah rendah hngga la ke sekolah menengah, n smpai skrg, degree... so bnyk kesinambungan dlam cita ni.. mungkin berjela2, but aku try bg nmpak mudah, full story n ceria (macam iklan tb9 lak).. hahaa

zaman persekolahan aku bermula di TADIKA UUM, iaitu tadika yang ditubuhkan di universiti utara malaysia, macamana aku leh join tadika ni.. sbbnya, dlu mak n abah aku adalah staf uum.. hahaha.. ada la jugak memori2 indah sewaktu ada di sana.. tmpat tu da jdi kenangan da, bangunan tadika tu da dirobohkan, dan digantikan dgn tadika baru, but, i still bangga kerna aku adalah 1st batch tadika UUM.. waaa.. hahhaa

then aku masuk lak ke zaman persekolahan. sekolah rendah, sekolah kebangsaan datuk wan kemara,changlun.. so, kehidupan aku disekolah tu biasa je. cuma sewaktu darjah 4 aku bermain ragbi utk sekolah dan juga keeper sekolah utk bola sepak.. but, ada 1 unteresting sewaktu aku di sekolah rendah. aku join BAND (pancaragam laa).. hehe. start darjah 4, aku main pianica (lebih kurang piano cuma kna tiup), then trumpet (pet pet, sakit pp wooo), hen drum lastly drum major.. pencapaian terbaik adalah nom 2 peringkat negeri kedah.. waaa.. hebat tuu.. hehe so, au blajar, PTS pon xlepas (PTS tu mcm exam nk cpat naek umur la, skrg xda dah). then masa yang ditunggu2 tiba, result UPSR aku hnay cukup2 makan je, 3 A 2 b. SO AKU TRUSKAN PERJALANAN MENCARI ILMU DI ALOR STAR..

utk sekolah menengah lak, sy berskolah di SMKDSO (sekolah menengah dato syed omar, jalan sultanah). disitu mmg totally berbeza, kalo plih kwan mmg pdah aku. di skolah menengah, aku berjaya menonjolkan diri dlam pelbagai bidang, sukan, kepimpinan dan mcam2 lagi. sewaktu form 2, aku mewakili skolah untuk sukan asrama peringkat negeri, thenikuti kem2 merata tmpat, akhirnya awal bulan tahun selepas itu, aku terpilih antara 25 tokoh pelajar kedah terbaik. yg tu la paling aku puas ati, dlu la.. then aku join sukan, olahraga (110M lari berpagar), main hoki wakil sekolah, sepak takraw wakil sekolah, then ngn kadet bomba.. haha..so mcm2 lg.. time form 5, aku terpilih menjadi timbalan ketua pengawas sekolah.. waa, kira dasyat da la tu.. terkcjut.. hahaha..

itu je, untuk tntonan umum.. juz tak nak bg segla kenanagn  ni hilang bgitu sje.. hehe.. all da best

No comments:

Post a Comment